Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje na magistrále a jiné horory

10. 03. 2017 11:13:55
V pondělí komise územního rozvoje a ve středu rada MČ Praha 4 svorně odmítly šílenou studii IPR na rekonstrukci ulic Táborská/Na Pankráci/Na Veselí/Soudní a přilehlého okolí. Boj však teprve začíná.

Všechny trumfy totiž drží v rukou magistrát, jehož představitelé dokument bezmyšlenkovitě odkývali minulý týden. Svorně bez znalosti lokality a pravděpodobně nepolíbení obsahem samotného materiálu (protože zákonodárci přece nemůžou všechny předklady stíhat číst, vraťte se na zem) schválili popravu okolí Táborské, zdejších obyvatel a všech, kteří budou mít tu smůlu, že budou okolo projíždět. Co se před rokem zdálo jen jako zlý sen, nyní hrozí být realitou.

Cílem rekonstrukce je zeleně humanizovat město. To je totiž pro lidi a ne pro auta, kdybyste to nevěděli. Takže široké chodníky, po kterých se bude dobře korzovat, zahrádky kaváren (za které se bude draze platit nájem) a desítky výloh obchodů (každý pěkně s poctivým EET, aby se nekradlo). Obyvatelé Prahy 4 nečekají na nic jiného, než že v téhle oáze moderního urbanismu budou trávit svůj volný čas, kterého má každý nazbyt stejně jako aktivisti z neziskovek, kterým se tyto fantasmagorie rodí v hlavách.

Auta budou muset samozřejmě ustoupit, proto v Táborské ubydou parkovací místa, ačkoliv jich je už dnes málo. To by mělo donutit nezodpovědné majitele vozidel se jich zbavit. Ve městě přece nikdo auto nepotřebuje. Všichni jste mladí, krásní a zdraví a všude pohodlně dojdete pěšky nebo v nejhorším dojedete MHD. Proto mohou z Táborské zmizet odbočovací pruhy před křižovatkami a vůbec i samostatné pruhy pro automobily, které lze bez problémů přesunout na tramvajové těleso.

Výsledkem pochopitelně bude totální dopravní kolaps, protože auta z ulic zázračně nezmizí, obzvlášť ne na jediné kapacitní dopravní spojnici „horních“ a „dolních“ Nuslí. Část vozidel začne hledat alternativní trasy, jistě k velké potěše obyvatel přilehlých ulic, většina kvůli nedostatku jiných možností zůstane viset v nekonečných kolonách. To je plán takzvaných ekologistů pro občany Prahy 4 – zácpy, hluk a zvýšené emise.

Ostrouhají přitom i ti, kteří poslechnou zelené a přesednou do MHD – na společné trase budou logicky svorně stát nejen auta, ale i autobusy a tramvaje. Na zásobování obchodů, které mají na nově zřízené pěší zóně vzniknout, můžeme rovnou také zapomenout, protože kde asi zásobovací dodávky zastaví? A co je vůbec nejhorší a co hraničí s obecným ohrožením je zablokovaní vozidel záchranářů. Řidiči jsou většinou ochotní a houkajícím autům uhýbají, jenže kam?

Také okolí Pražského povstání se má na co těšit. Je zde slíbená nová tramvajová zastávka přímo u metra s lepším přestupem. To by bylo krásné, kdyby ovšem nově vytvořené zúžení a přechody nehrozily totálně zablokovat všechny přilehlé ulice – Na Pankráci, Táborskou, Lomnického, Děkanskou vinici a sjezd z magistrály. IPR totiž blahosklonně ignoruje výsledky měření intenzity dopravy od TSK a zřejmě opravdu věří, že se auta vypaří, když se jim naklade do cesty dostatek překážek. Aby toho nebylo málo, vymysleli si mocipáni, že zruší možnost aut otočit se na Děkanské vinici ještě před křižovatkou a odjet po vysazení pasažéra na metru zpátky směr Kavčí hory. To znamená v budoucnosti zbytečné stovky metrů pro auta navíc. A k dovršení všeho z návrhu zmizelo stanoviště autobusů, v dnešní době jediná možnost, odkud v případě potřeby vést náhradní autobusovou dopravu za metro X-C, je-li vyloučen úsek Pražského povstání – Florenc. Opět tedy budou návrhem biti i ti, kteří se spolehnou na zelené rady, že mají přesednout na MHD.

Ulici Na Pankráci dále do budoucna hrozí dramatický úbytek parkovacích míst související s plánem protáhnout tramvajovou trať nyní odbočující pod magistrálu do ulice Na Veselí až na Pankrác a Budějovickou. To ovšem není předmětem této studie, přestože se zde s touto variantou celkem napevno do budoucna počítá, proto se mohou autoři chlubit, že jim krásně vychází celková bilance parkování. Neplatí to ovšem v dílčích lokalitách jako je například spodek Táborské v okolí radnice, kde naopak mnoho míst ubude a „kompenzováno“ to má být zřízením asi 50 nových v okolí Vrchního soudu. Zda to místní obyvatele uspokojí, posuďte sami.

Zlatým hřebem celé studie je akt čirého dopravního terorismu v podobě zasypání podjezdů pod magistrálou v Táborské a Na Veselí, nahrazení úrovňovým křížením a přidání celé řady pěších přechodů přes 5. května. Co to udělá s dopravou, která se už dnes ráno pěkně zahušťuje, snad není potřeba nikomu se zdravým rozumem vysvětlovat. Opět totální dopravní kolaps, více hluku a více emisí pro místní obyvatele. Auta z magistrály prostě nezmizí pouze proto, že si to zelení soudruzi řekli. Pokud by se měla „humanizovat“, musí být napřed nabídnuty dopravní alternativy. Částečně by to mohla být Jižní spojka a tunely na levém břehu Vltavy, jenže tam zase dělají titíž lidé všechno pro to, aby se tam řidičům špatně vjíždělo a neměli pak kam vyjet. Navíc se ukazuje (přestože Praha ani IPR nemají žádný tým, který by se dopravě odborně věnoval), že většina aut jedoucích po magistrále není tranzit, nýbrž končí v oblasti centra. Tedy šance na jejich odklon jinam je mizivá. Leda do vedlejších uliček, které pro to na rozdíl od 5. května nejsou určeny. Jediné štěstí v neštěstí je, že toto je až poslední fáze několikaleté rekonstrukce. Napřed přijdou na řadu lahůdky předestřené dříve.

Přeju vedení Prahy 4 hodně sil a štěstí v boji proti nesmyslným návrhům magistrátu. Chci věřit, že nejde o záměr naší městskou část poškodit, ale pouze o diletantství vedoucích představitelů hlavního města. A nám občanům šťastnou ruku při volbách příští rok, aby se nám povedlo vyměnit garnituru, která Prahu dílem nechává chátrat, dílem pokoutně rozkrádá a dílem vyloženě sabotuje.

Autor: Alois Sečkár | pátek 10.3.2017 11:13 | karma článku: 25.23 | přečteno: 780x

Další články blogera

Alois Sečkár

Bojkot Babišových voličů

ON přišel věci měnit k lepšímu, zatímco zlojedi, co tam už jsou, mu to kazí, aby nemohl uspět. A navíc píše tak roztomilé statusy na fejsbůku. Kdo jiný by mohl spasit tuhle zemi, když ne ON?

18.5.2017 v 10:02 | Karma článku: 38.62 | Přečteno: 2542 | Diskuse

Alois Sečkár

Soumrak nad Čapím hnízdem

Vlak jménem ANOFert zatím jede dál, ale trať před ním se povážlivě rozpadá. Kolik toho ještě český volič snese?

9.5.2017 v 8:00 | Karma článku: 32.09 | Přečteno: 1162 | Diskuse

Alois Sečkár

Vítání daňových poplatníků

Pro správného ministra financí jsme od narození především daňovými poplatníky. Andrej Babiš je správný ministr financí.

20.2.2017 v 13:56 | Karma článku: 24.23 | Přečteno: 689 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Radek Peka

Cigaretový precedent. Proč nejde v omezení kouření pouze o kuřáky?

Nový protikuřácký zákon by měl dopadnout především na kuřáky, mezi které patřím, přesto se však ozývají i někteří nekuřáci, jenž v něm vidí nebezpečný společenský precedent. Zkrátka jedni na úkor druhých.

29.5.2017 v 12:51 | Karma článku: 36.81 | Přečteno: 3353 | Diskuse

Radek Lacko

Civilizační nemoci u čtyřicátníků? Prevence musí začít už ve školní jídelně!

Průměrný věk se zvyšuje, naopak nápor civilizačních chorob se přesouvá na stále nižší ročníky: jaké nemoci dřív trápily šedesátníky, dnes nezřídka postihují lidi po čtyřicítce. Primární prevenci mají ve své moci i školy a školky

25.5.2017 v 15:12 | Karma článku: 7.64 | Přečteno: 626 | Diskuse

Filip Humplík

Magistrála v Praze. Co s ní dál?

Zástupci koalice vládnoucí Praze a plánovači veřejného prostředí se tento týden sešli v Kodani s dánským urbanistou Janem Gehlem kvůli budoucnosti pražské magistrály.

17.5.2017 v 16:49 | Karma článku: 18.81 | Přečteno: 535 | Diskuse

Radek Lacko

Horká linka 155 - nad Pražany bdí anděl strážný

15. květen je Dnem linky 155. A tak mi dovolte pár slov k pražské záchranné službě - organizaci, která letos slaví 160 let od založení. Jak si stojí v kontextu světa, Evropy, Česka? A co nového chystá? Třeba víc žen záchranářek...

16.5.2017 v 8:30 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 173 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Opožděný Den matek

Co se dovede přihodit během deseti minut? I vteřina nám dokáže změnit život, to přeci víme. Tři dospělé dcery popřály ke Dni matek, ale nepřijely. Pořád samá práce...

15.5.2017 v 21:00 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 444 | Diskuse
Počet článků 68 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1496

Programátor ve firmě Atos, student informatiky na VŠE, hráč, rozhodčí a zapisovatel softbalu a baseballu, aktivní člen Strany svobodných občanů se zájmem o komunální politiku Prahy 4.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.