Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje na magistrále a jiné horory

10. 03. 2017 11:13:55
V pondělí komise územního rozvoje a ve středu rada MČ Praha 4 svorně odmítly šílenou studii IPR na rekonstrukci ulic Táborská/Na Pankráci/Na Veselí/Soudní a přilehlého okolí. Boj však teprve začíná.

Všechny trumfy totiž drží v rukou magistrát, jehož představitelé dokument bezmyšlenkovitě odkývali minulý týden. Svorně bez znalosti lokality a pravděpodobně nepolíbení obsahem samotného materiálu (protože zákonodárci přece nemůžou všechny předklady stíhat číst, vraťte se na zem) schválili popravu okolí Táborské, zdejších obyvatel a všech, kteří budou mít tu smůlu, že budou okolo projíždět. Co se před rokem zdálo jen jako zlý sen, nyní hrozí být realitou.

Cílem rekonstrukce je zeleně humanizovat město. To je totiž pro lidi a ne pro auta, kdybyste to nevěděli. Takže široké chodníky, po kterých se bude dobře korzovat, zahrádky kaváren (za které se bude draze platit nájem) a desítky výloh obchodů (každý pěkně s poctivým EET, aby se nekradlo). Obyvatelé Prahy 4 nečekají na nic jiného, než že v téhle oáze moderního urbanismu budou trávit svůj volný čas, kterého má každý nazbyt stejně jako aktivisti z neziskovek, kterým se tyto fantasmagorie rodí v hlavách.

Auta budou muset samozřejmě ustoupit, proto v Táborské ubydou parkovací místa, ačkoliv jich je už dnes málo. To by mělo donutit nezodpovědné majitele vozidel se jich zbavit. Ve městě přece nikdo auto nepotřebuje. Všichni jste mladí, krásní a zdraví a všude pohodlně dojdete pěšky nebo v nejhorším dojedete MHD. Proto mohou z Táborské zmizet odbočovací pruhy před křižovatkami a vůbec i samostatné pruhy pro automobily, které lze bez problémů přesunout na tramvajové těleso.

Výsledkem pochopitelně bude totální dopravní kolaps, protože auta z ulic zázračně nezmizí, obzvlášť ne na jediné kapacitní dopravní spojnici „horních“ a „dolních“ Nuslí. Část vozidel začne hledat alternativní trasy, jistě k velké potěše obyvatel přilehlých ulic, většina kvůli nedostatku jiných možností zůstane viset v nekonečných kolonách. To je plán takzvaných ekologistů pro občany Prahy 4 – zácpy, hluk a zvýšené emise.

Ostrouhají přitom i ti, kteří poslechnou zelené a přesednou do MHD – na společné trase budou logicky svorně stát nejen auta, ale i autobusy a tramvaje. Na zásobování obchodů, které mají na nově zřízené pěší zóně vzniknout, můžeme rovnou také zapomenout, protože kde asi zásobovací dodávky zastaví? A co je vůbec nejhorší a co hraničí s obecným ohrožením je zablokovaní vozidel záchranářů. Řidiči jsou většinou ochotní a houkajícím autům uhýbají, jenže kam?

Také okolí Pražského povstání se má na co těšit. Je zde slíbená nová tramvajová zastávka přímo u metra s lepším přestupem. To by bylo krásné, kdyby ovšem nově vytvořené zúžení a přechody nehrozily totálně zablokovat všechny přilehlé ulice – Na Pankráci, Táborskou, Lomnického, Děkanskou vinici a sjezd z magistrály. IPR totiž blahosklonně ignoruje výsledky měření intenzity dopravy od TSK a zřejmě opravdu věří, že se auta vypaří, když se jim naklade do cesty dostatek překážek. Aby toho nebylo málo, vymysleli si mocipáni, že zruší možnost aut otočit se na Děkanské vinici ještě před křižovatkou a odjet po vysazení pasažéra na metru zpátky směr Kavčí hory. To znamená v budoucnosti zbytečné stovky metrů pro auta navíc. A k dovršení všeho z návrhu zmizelo stanoviště autobusů, v dnešní době jediná možnost, odkud v případě potřeby vést náhradní autobusovou dopravu za metro X-C, je-li vyloučen úsek Pražského povstání – Florenc. Opět tedy budou návrhem biti i ti, kteří se spolehnou na zelené rady, že mají přesednout na MHD.

Ulici Na Pankráci dále do budoucna hrozí dramatický úbytek parkovacích míst související s plánem protáhnout tramvajovou trať nyní odbočující pod magistrálu do ulice Na Veselí až na Pankrác a Budějovickou. To ovšem není předmětem této studie, přestože se zde s touto variantou celkem napevno do budoucna počítá, proto se mohou autoři chlubit, že jim krásně vychází celková bilance parkování. Neplatí to ovšem v dílčích lokalitách jako je například spodek Táborské v okolí radnice, kde naopak mnoho míst ubude a „kompenzováno“ to má být zřízením asi 50 nových v okolí Vrchního soudu. Zda to místní obyvatele uspokojí, posuďte sami.

Zlatým hřebem celé studie je akt čirého dopravního terorismu v podobě zasypání podjezdů pod magistrálou v Táborské a Na Veselí, nahrazení úrovňovým křížením a přidání celé řady pěších přechodů přes 5. května. Co to udělá s dopravou, která se už dnes ráno pěkně zahušťuje, snad není potřeba nikomu se zdravým rozumem vysvětlovat. Opět totální dopravní kolaps, více hluku a více emisí pro místní obyvatele. Auta z magistrály prostě nezmizí pouze proto, že si to zelení soudruzi řekli. Pokud by se měla „humanizovat“, musí být napřed nabídnuty dopravní alternativy. Částečně by to mohla být Jižní spojka a tunely na levém břehu Vltavy, jenže tam zase dělají titíž lidé všechno pro to, aby se tam řidičům špatně vjíždělo a neměli pak kam vyjet. Navíc se ukazuje (přestože Praha ani IPR nemají žádný tým, který by se dopravě odborně věnoval), že většina aut jedoucích po magistrále není tranzit, nýbrž končí v oblasti centra. Tedy šance na jejich odklon jinam je mizivá. Leda do vedlejších uliček, které pro to na rozdíl od 5. května nejsou určeny. Jediné štěstí v neštěstí je, že toto je až poslední fáze několikaleté rekonstrukce. Napřed přijdou na řadu lahůdky předestřené dříve.

Přeju vedení Prahy 4 hodně sil a štěstí v boji proti nesmyslným návrhům magistrátu. Chci věřit, že nejde o záměr naší městskou část poškodit, ale pouze o diletantství vedoucích představitelů hlavního města. A nám občanům šťastnou ruku při volbách příští rok, aby se nám povedlo vyměnit garnituru, která Prahu dílem nechává chátrat, dílem pokoutně rozkrádá a dílem vyloženě sabotuje.

Autor: Alois Sečkár | pátek 10.3.2017 11:13 | karma článku: 24.54 | přečteno: 737x

Další články blogera

Alois Sečkár

Vítání daňových poplatníků

Pro správného ministra financí jsme od narození především daňovými poplatníky. Andrej Babiš je správný ministr financí.

20.2.2017 v 13:56 | Karma článku: 23.18 | Přečteno: 662 | Diskuse

Alois Sečkár

Metropolitní superfirma

Řidit hlavní město jako firmu. To je nový sen vládnoucí koalice na magistrátu. Nenápadná, ale pro pražany špatná zpráva.

17.2.2017 v 14:17 | Karma článku: 14.00 | Přečteno: 347 | Diskuse

Alois Sečkár

Odborářská férovka

V pátek na mě vybafl článek o tom, jak si odborářský boss Středula představuje sociální smír. Dodatečně jsem zjistil, že jde o dva roky starou záležitost, myslím si však, že se od té doby příliš mnoho nezměnilo.

5.2.2017 v 17:49 | Karma článku: 33.47 | Přečteno: 984 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Jana Niklová

Otevřený dopis členům Poslanecké sněmovny: Stop brutálnímu týrání kožešinových zvířat!

Místní organizace KDU-ČSL Praha 4 - Nusle, Podolí přijala na své schůzi dne 16. 2. 2017 následující prohlášení proti chovu zvířat, jehož primárním účelem je získání kožešiny:

28.3.2017 v 14:29 | Karma článku: 6.66 | Přečteno: 143 | Diskuse

Stisk

Británie prochází ústavní krizí, říká Jan Váška z pražského Institutu mezinárodních studií

Rozhovor s britským specialistou Janem Váškou z Fakulty sociálních věd UK o současném napětí mezi skotskou a londýnskou vládou.

24.3.2017 v 15:45 | Karma článku: 5.65 | Přečteno: 234 | Diskuse

Tomáš Kubálek

Toto vytýkám

Stala se průlomová věc. Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) oficiálně uvedl, že nedostatky v platné legislativě brání zprovoznění funkčního systému výroby a distribuce léčebného konopí v ČR.

23.3.2017 v 15:51 | Karma článku: 7.69 | Přečteno: 134 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Kukačka v podnájmu

Chcete mít o zábavu postaráno a ze života peklo? Nasaďte solidní cenu za pronájem a nastěhujte si do domu matku samoživitelku se šesti dětmi a smečkou psů.

22.3.2017 v 20:06 | Karma článku: 41.73 | Přečteno: 31318 | Diskuse

Filip Humplík

Jak duševně nemocný kamarád Radovana Krejčíře obsazoval pozice v městských firmách

V minulých týdnech vyšlo najevo, že pražská radní za hnutí STAN Jana Plamínková prostřednictvím svého místopředsedy a europoslance Stanislava Polčáka konzultuje dosazování lidí do organizací hl. m. Prahy s Michalem Redlem.

22.3.2017 v 16:36 | Karma článku: 25.74 | Přečteno: 1439 | Diskuse
Počet článků 66 Celková karma 25.86 Průměrná čtenost 1482

Programátor ve firmě Atos, student informatiky na VŠE, hráč, rozhodčí a zapisovatel softbalu a baseballu, aktivní člen Strany svobodných občanů se zájmem o komunální politiku Prahy 4.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.