Chvíli se spekulovalo, že hořet začalo kvůli technické závadě, brzy však vyšetřovatelé potvrdili, že auto bylo někým zapáleno úmylsně.
Incident nepochybně oživil spor mezi klasickými taxikáři a řidiči Uberu a úplně zbytečnou válku, kterou mezi sebou vedou. Za vzájemnou nevraživost jednoznačně může stát a jeho neschopnost rozvolnit dávno přežitou legislativu.
Zákony omezující přepravu osob mají údajně chránit zákazníky před podvody. Stejně však nikdy pořádně nefungovaly a dodnes se zejména turisté v centru Prahy setkávají s okrádáním, které je přitom díky moderním technologiím, na kterých stojí služby jako Uber naprosto nemyslitelné.
Přesto nikdo z politiků nedokázal vystoupit a říct, že řešením neshod mezi "tradičními" taxikáři a řidiči Uberu a dalších firem spočívá právě v zásadní revizi zastaralých pravidel a jejich liberalizaci ve prospěch nových přepravních metod 21. století. Naopak ho mnozí spatřují ve větším utužení regulace a v zákazu Uberu či alespoň okleštění, aby splňoval archaické a anachronické normy. Zle se pohlíží na Uber, který údajně nedodržuje pravidla. Že jsou ta pravidla nesmyslná a zbytečná nikoho netrápí. Neúspěšný kandidát na primátora Prahy Stuchlík přišel dokonce s totálně socialistickou myšlenkou obecní taxislužby.
Přitom stačí, aby dal stát v této oblasti pokoj a nechal trh a zákazníky, aby sami rozhodli, zda se chtějí nechat vozit Uberem, klasickou taxislužbou nebo ještě nějak jinak. Přeprava osob je typicky jednou z oblastí, kde je státní "ochrana" z velké části nepotřebná a dokonce spíš škodlivá - taxikáři mohou své zákazníky okrádat mnohem snáz, když je konkurence zákonem omezena a potlačena. Snad jednou zvítězí zdravý rozum nad byrokracií chorobnou potřebou kontroly a regulací.