V zajetí dopravní antikoncepce
Čtrnáct dní jsem nenapsal žádný článek, protože jsem své úsilí napínal směrem k dokončení své diplomové práce. Sotva jsem se po jejím odevzdání rozkoukal, přečetl jsem si, že není možné zavést autobusovou linku tunelem Blanka, ačkoliv by o ní byl mezi Pražany zájem.
Lépe řečeno, není to možné právě proto, že by o ní byl zájem. Tak jako hostinský Járy Cimrmana, který si postavil hospodu u silnice, ale chodili mu tam lidi, tak i Ropid, který organizuje Pražskou Integrovanou Dopravu, nerad vidí autobus, kterým by jezdili cestující. Prý by to stálo moc peněz. A taky je tu radnice Prahy 6, která se sice podle zpráv od otevření Blanky topí v autech, ale nové autobusy na Dejvické údajně přesto odmítá.
Obyvatelé Prahy, kteří mají ten hloupý nápad, že se chystají dojet z místa A někam do místa B, jsou tak sevřeni do dvou kleští. Z jedné strany na ně útočí různí zelení aktivisté, kteří se je snaží dopravními represemi (semafory, rušení pruhů) odradit od cestováním autem. Kdyby to však náhodou někdo skutečně udělal, tak zjistí, že jsou mu užitečné trasy MHD odepřeny, protože nový autobus vadí taky a navíc na něj nejsou peníze…
Kdo jako já MHD skutečně pravidelně cestuje*, tak vidí, že jsou místa a chvíle, kdy je současná přepravní kapacita už teď na hraně komfortu. Sice je pravda, že kdybychom žili někde v jihovýchodní Asii, tak nás do vagónů metra budou tlačit placení zřízenci a do takového stavu má pražské metro s výjimkou mimořádných sportovních a (ne)kulturních událostí skutečně ještě daleko, ale nahnat mezi nás tisíce řidičů, kteří ve stejnou chvíli popojíždějí v ulicích, považuju za danajský dar těch, kteří to vymýšlejí. Kapacita metra se už kolikrát ani nedá nikam zvedat a navíc, jak jsme se mohli přesvědčit, na navýšení kapacit nemá Praha peníze – a ještě to drze přiznává.
Peníze naproti tomu jsou na všelijaké „koncepční studie“ budoucího rozvoje, jako je ta, která řeší ulici Táborská v Nuslích a jejímž vrcholným nápadem je zasypat tramvajový podjezd a nahradit jej úrovňovou světelnou křižovatkou s magistrálou. Tento geniální nápad vychází z přesvědčení tvůrců, že silnice jsou komunistický přežitek a moderní město je pro lidi a nikoliv pro auta. Pro lidi 21. století, kteří celé dny korzují po širokých humanizovaných bulvárech, nahlížejí do výloh obchodů (zásobovaných bez aut, pro které ve městě není místo), případně popíjejí latté s nějakou exotickou příchutí v některé z četných fair-tradových kaváren (zásobovaných bez aut, pro které ve městě není místo).
Takovýchto lákavých představ si zřejmě v příštích měsících užijeme dosyta vzhledem k tomu, že se předsedou výboru pro dopravu v Praze ve čtvrtek stal korunní princ neomarxistů Matěj Stropnický. Krom toho, že má trafiku za 80 tisíc měsíčně, bude nás jistě neúnavně zásobovat svými skvělými nápady, protože jak se sám vyjádřil, výbor pro dopravu je pokračování územního rozvoje jinými prostředky.
Dá se tedy očekávat, že auta budou v Praze nežádoucí veřejný nepřítel číslo jedna. Kromě toho už víme, že autobusy, kterými by lidé chtěli jezdit, jsou moc drahé, takže se jich nedočkáme. Zbývá nám tedy zřejmě už jen kolo, protože Praha je vlastně takový druhý Amsterodam, jen nebýt těch kopcůkdybychom nebyli takoví zpátečníci. Však oni nás už naučí. Je to přeci pro naše dobro!
* Nemám ani řidičský průkaz, občas se s někým někam svezu, ale většinu času se dopravuju veřejnou dopravou.
Alois Sečkár
Kapitán Česko
Před pěti lety jsem napsal blog, proč Drahoš a ne Zeman. Letos je moje volba mezi dvěma jmény, která v druhém kole zbyla, ještě mnohem jasnější.
Alois Sečkár
Dushu y tilo my polozhym za nashu svobodu
Po týdnech příprav dnes ráno Putinovo Rusko rozpoutalo otevřenou válku na Evropské půdě. Jeho vojenskou agresi vůči Ukrajině jednoznačně odsuzuji.
Alois Sečkár
Věřte nevěřte Vrběticím
Už dlouho tu nebyla taková bomba, jakou včera odpálili Babiš a Hamáček. Za výbuchem muničního skladu ve Vrběticích stojí Ruská tajná služba. Mohlo se něco takového skutečně stát? Nebo si to naši scénáristé vymysleli?
Alois Sečkár
Už žádnou další "poslední šanci" pro Babiše
Kritizoval jsem hejtmany za jejich rozhodnutí dát Babišovi dalších 14 dní nouzového stavu. Ptal jsem se, co si myslí, že za ty dva týdny bude jinak? Teď už můžeme pomalu bilancovat.
Alois Sečkár
Našemu státu ujel digitální vlak
Že bude nový systém na online rezervaci očkování od počátku fungovat, nejspíš neočekávali ani jeho tvůrci. Je to totiž logický důsledek hlubšího problému.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Hasiči při pálení čarodějnic zasahovali u dvacítky požárů, často zbytečně
Na mnoha místech Česka se během včerejšího posledního dubnového večera rozhořely ohně při tradičním...
VIDEO: V jižní Číně se propadla dálnice, o život přišlo nejméně 19 lidí
Nejméně devatenáct lidí zahynulo při propadu části dálnice na jihu Číny. Informovala o tom místní...
Bitva o Kolumbijskou univerzitu. Policie udeřila na zabarikádované studenty
Newyorská policie vyklidila v noci na středu budovu Kolumbijské univerzity, kde se před tím...
Úprava pravidel čištění odpadních vod v EU bude mít zřejmě vliv na cenu léků
Na čištění městských odpadních vod by se od roku 2045 měly podílet největší znečišťovatelé, tedy...
Mezinárodní obchodník – balicí stroje
ManpowerGroup s.r.o.
Středočeský kraj
- Počet článků 111
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1763x