Tramvaje na magistrále a jiné horory
Všechny trumfy totiž drží v rukou magistrát, jehož představitelé dokument bezmyšlenkovitě odkývali minulý týden. Svorně bez znalosti lokality a pravděpodobně nepolíbení obsahem samotného materiálu (protože zákonodárci přece nemůžou všechny předklady stíhat číst, vraťte se na zem) schválili popravu okolí Táborské, zdejších obyvatel a všech, kteří budou mít tu smůlu, že budou okolo projíždět. Co se před rokem zdálo jen jako zlý sen, nyní hrozí být realitou.
Cílem rekonstrukce je zeleně humanizovat město. To je totiž pro lidi a ne pro auta, kdybyste to nevěděli. Takže široké chodníky, po kterých se bude dobře korzovat, zahrádky kaváren (za které se bude draze platit nájem) a desítky výloh obchodů (každý pěkně s poctivým EET, aby se nekradlo). Obyvatelé Prahy 4 nečekají na nic jiného, než že v téhle oáze moderního urbanismu budou trávit svůj volný čas, kterého má každý nazbyt stejně jako aktivisti z neziskovek, kterým se tyto fantasmagorie rodí v hlavách.
Auta budou muset samozřejmě ustoupit, proto v Táborské ubydou parkovací místa, ačkoliv jich je už dnes málo. To by mělo donutit nezodpovědné majitele vozidel se jich zbavit. Ve městě přece nikdo auto nepotřebuje. Všichni jste mladí, krásní a zdraví a všude pohodlně dojdete pěšky nebo v nejhorším dojedete MHD. Proto mohou z Táborské zmizet odbočovací pruhy před křižovatkami a vůbec i samostatné pruhy pro automobily, které lze bez problémů přesunout na tramvajové těleso.
Výsledkem pochopitelně bude totální dopravní kolaps, protože auta z ulic zázračně nezmizí, obzvlášť ne na jediné kapacitní dopravní spojnici „horních“ a „dolních“ Nuslí. Část vozidel začne hledat alternativní trasy, jistě k velké potěše obyvatel přilehlých ulic, většina kvůli nedostatku jiných možností zůstane viset v nekonečných kolonách. To je plán takzvaných ekologistů pro občany Prahy 4 – zácpy, hluk a zvýšené emise.
Ostrouhají přitom i ti, kteří poslechnou zelené a přesednou do MHD – na společné trase budou logicky svorně stát nejen auta, ale i autobusy a tramvaje. Na zásobování obchodů, které mají na nově zřízené pěší zóně vzniknout, můžeme rovnou také zapomenout, protože kde asi zásobovací dodávky zastaví? A co je vůbec nejhorší a co hraničí s obecným ohrožením je zablokovaní vozidel záchranářů. Řidiči jsou většinou ochotní a houkajícím autům uhýbají, jenže kam?
Také okolí Pražského povstání se má na co těšit. Je zde slíbená nová tramvajová zastávka přímo u metra s lepším přestupem. To by bylo krásné, kdyby ovšem nově vytvořené zúžení a přechody nehrozily totálně zablokovat všechny přilehlé ulice – Na Pankráci, Táborskou, Lomnického, Děkanskou vinici a sjezd z magistrály. IPR totiž blahosklonně ignoruje výsledky měření intenzity dopravy od TSK a zřejmě opravdu věří, že se auta vypaří, když se jim naklade do cesty dostatek překážek. Aby toho nebylo málo, vymysleli si mocipáni, že zruší možnost aut otočit se na Děkanské vinici ještě před křižovatkou a odjet po vysazení pasažéra na metru zpátky směr Kavčí hory. To znamená v budoucnosti zbytečné stovky metrů pro auta navíc. A k dovršení všeho z návrhu zmizelo stanoviště autobusů, v dnešní době jediná možnost, odkud v případě potřeby vést náhradní autobusovou dopravu za metro X-C, je-li vyloučen úsek Pražského povstání – Florenc. Opět tedy budou návrhem biti i ti, kteří se spolehnou na zelené rady, že mají přesednout na MHD.
Ulici Na Pankráci dále do budoucna hrozí dramatický úbytek parkovacích míst související s plánem protáhnout tramvajovou trať nyní odbočující pod magistrálu do ulice Na Veselí až na Pankrác a Budějovickou. To ovšem není předmětem této studie, přestože se zde s touto variantou celkem napevno do budoucna počítá, proto se mohou autoři chlubit, že jim krásně vychází celková bilance parkování. Neplatí to ovšem v dílčích lokalitách jako je například spodek Táborské v okolí radnice, kde naopak mnoho míst ubude a „kompenzováno“ to má být zřízením asi 50 nových v okolí Vrchního soudu. Zda to místní obyvatele uspokojí, posuďte sami.
Zlatým hřebem celé studie je akt čirého dopravního terorismu v podobě zasypání podjezdů pod magistrálou v Táborské a Na Veselí, nahrazení úrovňovým křížením a přidání celé řady pěších přechodů přes 5. května. Co to udělá s dopravou, která se už dnes ráno pěkně zahušťuje, snad není potřeba nikomu se zdravým rozumem vysvětlovat. Opět totální dopravní kolaps, více hluku a více emisí pro místní obyvatele. Auta z magistrály prostě nezmizí pouze proto, že si to zelení soudruzi řekli. Pokud by se měla „humanizovat“, musí být napřed nabídnuty dopravní alternativy. Částečně by to mohla být Jižní spojka a tunely na levém břehu Vltavy, jenže tam zase dělají titíž lidé všechno pro to, aby se tam řidičům špatně vjíždělo a neměli pak kam vyjet. Navíc se ukazuje (přestože Praha ani IPR nemají žádný tým, který by se dopravě odborně věnoval), že většina aut jedoucích po magistrále není tranzit, nýbrž končí v oblasti centra. Tedy šance na jejich odklon jinam je mizivá. Leda do vedlejších uliček, které pro to na rozdíl od 5. května nejsou určeny. Jediné štěstí v neštěstí je, že toto je až poslední fáze několikaleté rekonstrukce. Napřed přijdou na řadu lahůdky předestřené dříve.
Přeju vedení Prahy 4 hodně sil a štěstí v boji proti nesmyslným návrhům magistrátu. Chci věřit, že nejde o záměr naší městskou část poškodit, ale pouze o diletantství vedoucích představitelů hlavního města. A nám občanům šťastnou ruku při volbách příští rok, aby se nám povedlo vyměnit garnituru, která Prahu dílem nechává chátrat, dílem pokoutně rozkrádá a dílem vyloženě sabotuje.
Alois Sečkár
Kapitán Česko
Před pěti lety jsem napsal blog, proč Drahoš a ne Zeman. Letos je moje volba mezi dvěma jmény, která v druhém kole zbyla, ještě mnohem jasnější.
Alois Sečkár
Dushu y tilo my polozhym za nashu svobodu
Po týdnech příprav dnes ráno Putinovo Rusko rozpoutalo otevřenou válku na Evropské půdě. Jeho vojenskou agresi vůči Ukrajině jednoznačně odsuzuji.
Alois Sečkár
Věřte nevěřte Vrběticím
Už dlouho tu nebyla taková bomba, jakou včera odpálili Babiš a Hamáček. Za výbuchem muničního skladu ve Vrběticích stojí Ruská tajná služba. Mohlo se něco takového skutečně stát? Nebo si to naši scénáristé vymysleli?
Alois Sečkár
Už žádnou další "poslední šanci" pro Babiše
Kritizoval jsem hejtmany za jejich rozhodnutí dát Babišovi dalších 14 dní nouzového stavu. Ptal jsem se, co si myslí, že za ty dva týdny bude jinak? Teď už můžeme pomalu bilancovat.
Alois Sečkár
Našemu státu ujel digitální vlak
Že bude nový systém na online rezervaci očkování od počátku fungovat, nejspíš neočekávali ani jeho tvůrci. Je to totiž logický důsledek hlubšího problému.
Alois Sečkár
Proč jsem podpořil včerejší demonstraci
Je mi zcela jasné, že můj příspěvek vyvolá bouři a nejspíš dost kritiky. Chci ale říkat věci na rovinu, proto jsem se rozhodl popsat, jak to cítím.
Alois Sečkár
V nouzi poznáš stát
Očekávané prodloužení nouzového stavu je především zástěrkou neschopnosti vlády připravit včas účinná opatření a jasný plán, jak se vypořádat s podzimním návratem nemoci COVID-19.
Alois Sečkár
Špatné příklady netáhnou
Současná situace zdaleka není jen vážnou krizí zdravotnickou, ekonomickou a vůbec společenskou. Je to především obrovská krize důvěry ve vedení naší země, které tváří v tvář nebezpečné výzvě opakovaně selhává.
Alois Sečkár
Vrtěti hackatonem
Nemohu sdílet nadšení, které zavládlo poté, co parta šedesáti nadšenců přes víkend (údajně) naprogramovala e-shop pro dálniční známky. Výsledek podle mě neodpovídá humbuku a u laické veřejnosti živí falešné představy a očekávání.
Alois Sečkár
Co sám nechceš, nečiň jinému
Nedávno jsme oslavili kulaté výročí 30 let od událostí, které nastartovaly Sametovou revoluci. Důstojně?
Alois Sečkár
Má to cenu
Na dnešek se chystá velká demonstrace na Letné. Díky všem, kdo se zúčastní a vyjádří svůj názor na premiéra a jeho vládu.
Alois Sečkár
Prostě to zasypeme?
Krnáčová a její parta profíků už na magistrátu naštěstí není, ale jedno dědictví z její doby se na Prahu 4 právě teď řítí.
Alois Sečkár
Quo vadis, Anglie?
Britský parlament dnes čeká důležité hlasování o dohodě s EU. Očekává se její odmítnutí. Méně zřejmý je další vývoj situace.
Alois Sečkár
Jak obhájit krádež
Dnes má být exekučně vyklizena Žižkovská Klinika. Soudy sice rozhodly jednoznačně, k nápravě protiprávního vztahu však zatím nedošlo.
Alois Sečkár
Nevyděláš, zaplatíš
Snahy socialistů víc zdaňovat bohatší a úspěšnější už nikoho nepřekvapí. Nápad naší vlády na zavedení nové daně z chudoby je však novinkou.
Alois Sečkár
Trvejme na zachování svobody slova
Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku potvrdil, že pokuta rakouských soudů za znevažování Islámu je v pořádku. Na náboženství se totiž podle nového výkladu svoboda slova nevztahuje.
Alois Sečkár
Potřebujeme důstojnější organizaci zastupující skutečné bojovníky za svobodu
Český svaz bojovníků za svobodu udělil medaili „Za vlast a svobodu“ komunistickému poslanci Ondráčkovi a opět tak prokázal, že se skutečným bojem za svobodu už dávno nemá nic společného.
Alois Sečkár
Hořlavý konflikt
V Braníku v Praze 4 dnes v noci hořelo auto. Možná by si toho nikdo krom místních nevšiml, nebýt toho, že bílý Renault měl na dveřích nasprejován nápis "Uber".
Alois Sečkár
Líp už bylo
Před časem jsem slyšel teorii, že každá další sněmovna a z ní vzešlá vláda je ještě horší, než byla ta předchozí, které spousta z nás měla na konci mandátu plné zuby a doufala, že po volbách se to konečně trochu zlepší.
Alois Sečkár
Hledá se vláda. Zn.: Rychle!
Nová vláda vzniká pomalu a nadělá se kolem toho spousta humbuku. Není tedy divu, že se objevují návrhy, jak proces vylepšit a urychlit. Mohou však nadělat víc škody než užitku.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 | další |
- Počet článků 111
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1763x