Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J32a51n 82A59n39d75r37l82e 1637896227534

ano, tohle je reseni, take nechapu cim je taxi tak vyjimecna sluzba oproti treba prodeji chleba a mleka, ze ma byt takhle neskutecne preregulavana vcetne stropni ceny...

ale potom, autore, proc navrhujete odebrat tem agresivnim taxikarum jejich licence, kdyz by mel jezdit vsichni vcetne uberu bez nich?

jsem pro rovna pravidla pro vsechny

pro zajemce viz : http://janandrle.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=601521

0/0
16.9.2017 17:36
Foto

F93r87a54n88t58i75š48e57k 19K11š35í54r 2109966495

Já jsem pro, aby stát do těchto věcí nezasahoval. Čím víc ustoupí z našich životů, tím lépe se nám bude žít.

+1/0
16.9.2017 18:46
Foto

F93r19a60n24t64i49š44e64k 63K80š27í57r 2449346675

Stát neustále vmanévrovává lidi do všelijakých konfliktů svými regulacemi , monopolními výsadami a glorifikací svých nemorálních pravidel, kterými lidi indoktrinuje. Taxikáři se pak cítí být poškozeni, protože oni splnili vše co po nich lupičský systém požadoval a najednou je tu někdo, kdo na lupiče kašle. Vůbec nechápou, že viník není ten co lupiče neposlouchá, ale samotní lupiči, kteří z něj pod různými záminkami a pohrůžkami vytloukají jeho peníze.

0/0
16.9.2017 16:02

V60l18a53s76t24i18m74i43l 21K29r71a70u22s 3303264384583

Systém UBER mi připadá jako moderní a výhodnější než klasický systém taxi. Nějaké přezkušování řidičů z místopisu je dnes nesmyslné, když máte v autě navigaci. Nevím přesně, jak je to se zdaněním této služby, ale to by se jistě dalo vyřešit také. Ataky řidičů taxislužby před pražským letištěm mi připadá jako rozbíjení strojů v manufakturách dělníky někdy začátkem 19. století.

+3/0
16.9.2017 14:07
Foto

J42a36n42a 72M12a74j56o13v59á 4335902176413

Navíc si tu trasu na navigaci může pohlídat i ten cestující, tak je těžší ho ošidit.

0/0
16.9.2017 14:10

R28u13d33o51l50f 26J10e32l81í40n29e75k 8493939929776

Ono by ani taxikářům nevadilo opustit daleko přísnější a finančně náročnější podmínky a přešli by na pro ně výhodnější systém podnikání. Ale dokud to nebude ošetřeno legislativně, je UBER nekalá konkurence. Rozbíjení strojů je špatné srovnání. K tomu budete mít možnost po digitální revoluci.

+2/0
16.9.2017 14:27

J32a43n 46R52á67ž 1249183904930

Zeptal jsem se jednoho dlouholetého brněnského drožkáře, zda by mu systém Uber vyhovoval. Jednoznačně byl proti, protože u Uberu by se nikdy nemohl uživit na stejné úrovni jako dnes když najede v průměru jen 80km denně po městě a inkasuje pasažéry tvůrčím způsobem cash.

Drožkáři ví, že kdyby systém Uber se stal standardem v provozování taxislužby, čtvrtina by se neuživila.

+1/0
16.9.2017 17:48

V58l42a96s73t64i84m82i36l 79K10r67a47u70s 3793104374363

Ono se to občas stává, že nová technologie připraví řadu lidí o práci. Je ovšem otázkou, zda je toto argumentem proti Uberu.

+2/0
16.9.2017 19:02

R59u94d23o95l61f 80J62e34l36í88n54e64k 8723139949416

Ono by se muselo upravit podmínky tak, aby tato služba mohla fungovat. UBER není uzpůsoben, aby mohl zcela nahradit taxislužbu. Kromě toho, taxiky budou mít od března EET, což je pro finanční správu výhodné.

0/0
16.9.2017 19:25

A56l90e83x13a58n27d55r 46Š49í69r 5931350403

Je tady jedna naprosto zásadní a obecně platná věc. Každý příjem musí být zdaněn. Nemusí se nám to líbit, můžeme proti tomu protestovat, vést o tom řeči, ale to je tak všechno. Pokud někdo má nějaký příjem a nepřiznává ho ke zdanění (zde např. UBER a jeho "svobodní taxikáři"), je to nepoctivé a nespravedlivé vůči všem nám ostatním, kteří své příjmy zdaňují - to jsou všichni zaměstnanci, podnikatelé, firmy, taxikáři, taxikářské firmy atd., např. též ti, kteří pronajímají své byty za peníze. Všechny tzv. sdílené ekonomiky začínaly jako skutečné bezplatné sdílení čehosi - v tomto případě existuje tzv. "spolujízda" - přes internet si seženu někoho, kdo někam jede, má místo a sveze mě. Já se s ním podělím o náklady. Jenže chytráci se toho chytli a povýšili to na (nezdaněný) byznys = UBER. Stejně tak Airbnb - taky původně začínal tak, že jsem přespal zadarmo u někoho v cizině a někdo zase přespal zadarmo u mě. Chytráci z toho udělali byznys a tohle původní sdílení zcela zdiskreditovali. Nápad UBER je bezvadný, funguje to, je to levnější. Ale jejich příjem musí být registrovaný a zdaněný, jinak je to pokřivený trh, nespravedlivá výhoda a sviňárna vůči všem, kdo své příjmy zdaňují.

+7/−1
16.9.2017 13:57

J61a63n 46R24á41ž 1649223774960

Danění je jiný level. Když si pozvu někoho kdo mi odborně a za dobrý peníz opraví vodovod, neřeším, zda platí daně. Od toho je tady Finanční správa.

Když pojedu s řidičem Uberu za cenu nižší, než si řekne licencovaný taxikář, taky neřeším, zda platí daně.

Řekněte mi jediný důvod, proč by se měl někdo jiný než FÚ starat o to, zda má ten, kdo nabízí nějakou službu v pořádku daňové přiznání!

+1/0
16.9.2017 14:24

R95u61d43o48l37f 95J38e70l16í95n71e15k 8233879259346

Pak ale může UBER těžko získat povolení magistrátu a bez něho tuto službu provozovat nelze.

+1/0
16.9.2017 20:03

V77l42a48s75t56i91m85i36l 92K74r34a18u49s 3413484814633

Jen tak mimochodem, spadají už tradiční taxikáři pod EET?

0/0
16.9.2017 17:14

R58u94d31o68l19f 88J59e18l77í63n96e62k 8343479749306

Od března 2018

0/0
16.9.2017 19:59
Foto

D88a62l32i73b11o50r 14B74a16r55t62o70š 5294300747579

PROČ MÁ BÝT UBER LEGÁLNÍ????....to by pak mělo být i možné provozovat lékařskou praxi bez lékařského osvědčení...........

+1/−5
16.9.2017 13:05
Foto

J89a51n64a 92M93a65j68o53v88á 4675782376883

Ono každé přirovnání kulhá. Tomu vašemu prostě upadly nohy.

+10/0
16.9.2017 13:13
Foto

D73a68l36i58b86o60r 77B26a18r61t18o89š 5554610637359

odpovězte na otázku..........

0/−2
16.9.2017 13:20
Foto

J87a87n56a 87M48a72j82o82v81á 4355332936783

nebo co, nebo mne pošlete do kouta???

+7/0
16.9.2017 13:24
Foto

V83l42a70s75t84a 42J85u35r21á42k69o95v41á 9806883550124

;-D

+2/0
16.9.2017 13:31
Foto

D47a13l15i27b11o79r 31B49a49r10t85o52š 5764600377829

do kouta jste se vmanévrovala sama...teď jen odpovězte...

0/−2
16.9.2017 13:49

Z47d34e29n46e24k 69B28o76h10a75c54e85k 1908177917929

Lekar ma diplom, svarec ma osvedceni, ridic ma ridicak, auto ma STK, ...

+4/0
16.9.2017 13:51
Foto

D37a79l87i29b88o60r 82B62a49r36t45o42š 5104810447809

svářeč má osvědčení a osvědčení má i taxíkář............a když auto má STK tak má jisté parametry i zařízení pro svářeče.............srovnávejte srovnatelné...to si pak budeme lépe rozumět..

0/−4
16.9.2017 13:53

J42a23n 93R56á69ž 1199863764840

Když jdu k lékaři, neřeším, zda je členem lékařské komory, protože předpokládám, že je. Když jedu s řidičem Uberu tak neřeším, zda má ŘP a jeho auto STK, neb předpokládám, že společnost pro kterou jezdí si to pohlídá. A už vůbec neřeším, zda má auto Uberu taxametr a jeho řidič zkoušku z místopisu protože kudy pojedu a kolik za jízdu z Uberem zaplatím si lehce zjistím v mobilu. Ptáte se někdy řidiče taxíku, zda má platný ŘP a jeho auto STK, zda absolvoval zkoušky místopisu a má platnou licenci? Neptáte, neb předpokládáte, že když je taxikář, tak má. Řidiči Uberu jezdí pro nadnárodní firmu a není důvod si myslet, že její řidiči nemají potřebné náležitosti k tomu, aby někoho odvezli z místa A do místa B.

Ty Vaše příměry jsou mimo mísu a jen dokazují, , že nevíte o tématu nic. Zjistěte si nejprve podrobnosti, jak tato služba funguje a pak diskutujte. Rovněž nátlak na paní Majovou byl nepatřičný!

+5/0
16.9.2017 14:48
Foto

D38a27l34i34b45o57r 42B18a91r25t95o72š 5174930857519

pokud vím nemají povolení na taxikařinu...........

vy to řešit nemusíte..to není nutné ..to si pohlídá konkurence.............většinou.......

A ano neptáte se ani taxíkáře, protože předpokládáte, že se o to postará úřad........ale UBER nějak nechce patřit pod žádný úřad....je to jen tzv sdílená ekonomika...ale pokud se mezitím něco změnilo...dejte mi vědět..........

Vy si zjistěte jak to je pak se budeme bavit dál............a o tématu nevíte vy dost........

0/−2
16.9.2017 16:37

J65a96n 87R34á85ž 1759273414730

Jen stále dokazujete, že o systému jakým pracuje Uber víte opravdu málo, ale to je vedlejší.

Podstata celého problému spočívá v tom, že systém, kterým se povoluje komerční přeprava osob, je zcela zastaralý. Například požadavek, aby vozidlo bylo opatřeno taxametrem a chtít po řidiči znalost místopisu v době, kdy ten, kdo si službu objedná má možnost z mobilní aplikace získat informace o trase přepravy i ceně před jízdou, je už dnes historickou relikvií. Pro přepravované osoby je velmi důležité, že pasažér nic neplatí řidiči Uberu a tak ho ten nemůže okrádat, jak je zcela běžné u taxíků s taxametry, Jsem přesvědčen, že právě to je jádrem odporu tradičních drožkářů.

Nejsem proti tomu, aby organizační složka americké dopravní společnosti Uber Technologies Inc. v České republice musela požádat o stejné oprávnění k přepravě osob na celou ČR, jako řada jiných přepravců a byly ji stanoveny obecné podmínky příslušnými orgány. Ale považuji za naprostý nesmysl,aby důvodem pro zákaz činnosti byla absence taxametrů, nějakých cedulí na střeše a znalosti místopisu nebo aby jejich činnost podléhala rozmarům úředníků městských magistrátů.

+2/0
16.9.2017 17:38
Foto

D53a77l23i44b33o27r 91B20a43r60t43o57š 5384140787129

nepsal jsem nic o taxametru..ale rozhodně si myslím, že by měli být označeny jako TAXI...tramvaj je také označená a autobusy a vlaky a letadla a metro a lodě také........

Krom toho bych dokonce viděl i ten taxametr jako kontrolní systém pro zákazníka, musí být stejný jako v aplikace.....a právě tak někdo bude muset i kontrolovat jestli má navigaci nastavenou tak, jak si přál zákazník........tedy nejrychlejší nebo nejkratší cestu do cíle..............to víte..lidé jsou koumaví........že.....????

Pokud vím je možné si koupit lístek na HMD v Praze telefon pomocí sms.....ale je nutné aby i tato UBER taxi-služba podléhala stejné kontrole.....a aby někdo mohl kontrolovat jestli UBEROVSKÝ POČÍTAČ NENÍ NĚJAK CINKNUTÝ...

A co se týká rozmaru úředníků, neměli by těmto rozmarům podléhat nikdy.........

A vy byste si mohl nechat od cesty vaše nejapné poznámky.........ale to vy neumíte a nikdy se to nenaučíte,. protože vás platí za to, abyste je měl..............jen jsem zapomněl jak se takovým lidem říká...ale vy to jistě budete vědět............

0/−1
16.9.2017 19:37

Z34d18e65n47e18k 34B28o17h15a13c22e98k 1518987617989

S lekarem jste zacal Vy.

0/0
16.9.2017 16:29
Foto

D92a59l90i78b28o72r 68B97a13r61t72o43š 5514920377929

ten má osvědčení...........a řidič UBERu nemá.....pro to to porovnání...rozumíte??

0/−1
16.9.2017 16:30

Z19d32e61n66e60k 92B64o28h59a15c39e29k 1158927677449

Jake osvedceni ma lekar, krome diplomu, aby Vas mohl lecit? Ale mozna, ze nekdo shury skutecne vymyslel/vymysli, ze lekar bez jeho svoleni, lecit lidi nesmi. Rozumim.

+1/0
16.9.2017 16:44
Foto

D97a43l64i77b22o98r 82B60a49r67t44o55š 5604830657219

to ze je dávno vymyšleno..a proto musí lékař po škole prvně pracovat pod dohledem, a teprve pak si smí udělat vlastní praxi...............a lékaři skutečně mají další osvědčení krom diplomu..a to vy nevíte?.......jsou to atestace..........no nic....už to víte......

0/0
16.9.2017 16:48

Z74d28e89n29e47k 94B48o98h94a72c28e23k 1438487917209

Dekuji za vysvetleni. Mluvite zjevne o CR. Ne vsude a vzdy musi mit napr. lekar s diplomem to co u nas. Obdobne tak ten, co vozi lidi. A funguje to.

+2/0
16.9.2017 17:13
Foto

J92a38n45a 17M38a59j79o19v48á 4105272926583

Já myslím, že k tomu, abych mohla někoho svézt, řídím dvacet let a s auto smí na silnici, navigaci používám bravurně :-)

0/0
16.9.2017 19:34
Foto

D19a66l74i49b27o53r 85B13a47r96t13o94š 5644820487799

ano a také jinde mluví jinými jazyky a funguje to..ale to není argument..........když nemá to co u nás...musí mít něco jiného...........stát, který se stará o lidi, nenechá čerstvého absolventa konat obtížné operace.............nebyl jsem ve všech státech...ale ty vyspělé, které jsme navštívil...to měly velmi podobné........taxíky měly taxametry, taxíkáři dělali zkoušky........a doktoři po studiu museli pracovat pod dohledem.......a funguje to tak nejlépe....

Ale klidně můžete vyjmenovat státy kde to funguje jinak a popsat jak jinak a i vysvětlit, proč to tam může fungovat jinak...............Díky předem

0/0
16.9.2017 19:42

Z69d27e10n74e33k 62B32o48h57a82c25e47k 1808807467769

S lekarema jste zacal Vy. Ano, vzdelani lekaru je dulezite, vcetne

jejich praxe, ale kde ne. To v podstate plati obecne. Pojem vyspely stat je pro leckoho velmi neurcity.

Pokud jde o dopravu, tak napr. na Cejlonu jezdi jak klasicke taxi, tak

motorove trikolky. Vlastni-li nekdo motorovou trikolku a zakoupi si

registraci, muze vozit i jine. Clovek si muze vybrat. Samosebou, ze

trikolky jsou frekventovanejsi, m.j. proto, ze jsou lacinejsi. Doprava

tak funguje leta, nehodovost miziva. Obdobny system je temer v cele JV

Asii. Mototaxi je rozsireno take; byva rychlejsi a jeste lacinejsi. Nevim jak treba v Cine. No hlavne, ze jsem alespon toto mohl jmenovat klidne, protoze neklidne to delam nerad. Neni zac.

0/0
17.9.2017 0:03
Foto

D55a50l84i15b53o72r 25B93a15r17t54o40š 5414220727769

vyspělý stát je poměrně velmi určitý pojem.......pro ekonoma

Cejlon a jiné státy jak v Africe tak i v Asii prošly jiným vývojem a tak mají některé zvyky odlišné........a proto tam mají rikši a jiná podobná zařízení na hromadnou dopravu............

A tak tedy ještě pořád nevidím důvod, proč by UBER měl mít právo porušovat zákony jen proto, že je to přes aplikaci na mobilu................já vidím cestu pro Uber jinak....musí si umět vyjednat v politice výjimku....zatím válčí jako ekonomický terorista...

Pokud politika přistoupí z nějakého důvodu na jeho návrhy a dokáže pro něj nějak uzákonit nějakou výjimku...proč ne....i když já tento způsob nevidím jako nejlepší...a to proto, že zatím nemám žádné informace o tom, že by UBER fungoval i v malých vesničkách.....takže se nejspíše jedná jen o druh nekalé konkurence na výhodných lokalitách...a UBER ..NEJSPÍŠE...zapomíná na to, že pokud chce povolení musí fungovat i tam, kde se mu zrovna moc nechce...........ale možná již na vesnicích také funguje...nevím...............taxíky na vesnicích totiž jsou...........

Prostě jako ekonom vnímám UBER jako pirátský systém.....

0/0
17.9.2017 11:16

L41u38b77o81š 26K27r34i56m44l 4357914430385

Ano naprostá pravda. USA je to povinné pojištění, v UK atestace a povinné pojištění, v DE atestace ......

0/0
17.9.2017 20:29

Z47d31e66n60e35k 49B24o96h43a36c96e11k 1168697267179

Mozna zajimavejsi by bylo vedet jak to je v zemich, kde ziji "nejstastnejsi" lide; tedy napr. v Kostarice a dalsich.

0/0
17.9.2017 23:00
Foto

J91a17n44a 20K47o16z51á13k64o59v38á 25V38o70l27r80á81b64o67v84á 9873794155721

Také si říkám, proč nekdo nevymyslí aplikaci na sdílení práce. Pak by nám mohl vysvětlit, jak třeba někdo po klasické 4hodinove směně a následném odpočinku jde legálně nasdílet svoji pracovní sílu třeba za kasu do supermarketu.

0/0
16.9.2017 13:17
Foto

D58a79l97i11b80o79r 20B57a18r49t51o28š 5564330907419

mně vůbec nevadí způsob JAK SI TAXÍKA objednat...ale ten taxík musí mít jisté parametry a jeho schopnost službu poskytovat musí být ÚŘADEM PŘEKONTROLOVÁNA.......jako se kontroluje uskladnění jídla v restauracích...např....

A k tomu musí řidič UBERu předložit i povolení svého hlavního zaměstnavatel..protože pokud se vydá ze své pracovní síly mimo své zaměstnání a pak v zaměstnání spí , odpočívá a nepodá výkon..tak co s ním.........

0/−4
16.9.2017 13:26
Foto

J79a63n94a 74M21a97j67o71v18á 4265292506123

Úsměvné. Lidé mají běžně víc než jeden úvazek nebo náročné koníčky. Mám si skočit od zaměstnavatele povolit to, že přednáším a píšu, to, že jezdím na koloběžce, nebo spíš to, že peču fakt náročné dorty?

+5/0
16.9.2017 13:32
Foto

D41a28l21i11b71o61r 66B18a49r32t83o49š 5804170887289

je rozdíl mezi činností a prací..........ale jsou tací, kteří to neví

0/−2
16.9.2017 13:51
Foto

J98a33n57a 73M35a15j34o83v40á 4605592226353

Jakto? Ze síly se při tom pečení dortu vydám úplně stejně jako při řízení auta. Tedy, protože to můžu srovnat, pečení dortu je náročnější.

0/0
16.9.2017 14:03
Foto

D92a63l59i68b55o76r 30B40a26r83t71o33š 5324390407219

o tom to není

0/0
16.9.2017 14:03
Foto

J35a40n90a 77M52a19j91o70v76á 4755352926373

Přesně tohle jste napsal. Z pohledu mého zaměstnavatele je úplně jedno, jestli těch pět hodin stojím u dortu doma nebo v cukrárně. Jestli jedu na otočku do Prahy na nákup, nebo tam někoho vezu. Unavená budu srovnatelně.

0/0
16.9.2017 14:09
Foto

D70a20l11i54b81o56r 67B33a80r35t40o68š 5874810487859

můžete si to myslet klidně i dál..........

0/0
16.9.2017 14:12
Foto

J49a13n74a 92M72a15j30o68v43á 4815822706883

....a dál to zůstane pitomost :-)

0/0
16.9.2017 14:13
Foto

D90a78l50i36b12o55r 72B69a77r50t81o72š 5864530157609

ne nezůstane....problém je psychologie...ale na to zde není dost místa..vy vidíte jen fyzickou námahu..a to je málo....člověk nejsou jen svaly..ale i mozek...ale klidně si myslete co chcete..........

0/−3
16.9.2017 14:21
Foto

J19a64n36a 52M83a37j72o60v10á 4645652896423

takže když peču doma je to menší práce, než když peču v cukrárně?

A to mne poučte, jsem sice v tomto směru i vzdělána, ale ráda se dozvím něco nového a reálného.

+3/0
16.9.2017 14:31

L21u98b72o95š 44K88r55i88m41l 4847364750265

A když mě povezete a způsobíte nehodu, tak já se mohu jít klouzat a vy, pokud nejste milionářka, jste v insolvenci. Protože vy nemáte pojistku pro taxislužbu a nesplňujete podmínky pro provoz, tak pojišťovna nezaplatí ani koronu a já, jako pasažér jsem nahraný. To jsou ty vedlejší náklady na provoz, které se promítají do ceny služby a které vy ignorujete stejně jako rizika.

0/0
17.9.2017 20:35

P70e62t92r 30V84o60b25o17ř33i27l 5569287148635

Co je to za hloupost, ten druhý odstavec? Zaměstnavatel si pracovní sílu najímá na určitý počet hodin práce, na něm je aby kontroloval jestli v práci nechrápe. Ale to jak a čím tráví zaměstnanec čas který si od něj zaměstnavatel nekoupil, tak po tom zaměstnavateli nic není.

+3/0
16.9.2017 13:41







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz