Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I55v21a17n 58M52a73r17e34k 6154368302

Nejvíc se mi "líbí" ten název : "Klasickými taxikáři" . R^;-D

+1/0
19.10.2018 19:46

R30o28m60a20n 21E55n68d18e62r60s 4685425405

Sdílená ekonomika má bezesporu budoucnost, ale ještě chvíli potrvá, než stará kobyla "dokope":)

+2/0
19.10.2018 16:22
Foto

I43v36a88n 65V79e50s16e73l82ý 4696508364157

Kde je mez mezi sdílením a komerční činností? Arnb, Uber a další se mnohdy rovnají ubytování, taxislužbě, půjčovně,... . Nemělo by sdílení být pouze příležitostné využití věci, zrovna nevyužité majitelem, někým jiným a ne vlastně nabídka služby kdykoliv u věcí (být, auto, ...) pořízené pouze pro tento účel?

+1/0
19.10.2018 16:50

R72o31m67a62n 14E89n61d49e22r72s 4515215205

Bude to v celkové změně myšlení lidí. Už teď je znát určitý posun od "vlastnit" k "sdílet"

+1/0
19.10.2018 17:05
Foto

I51v71a89n 12V53e86s78e75l24ý 4266848514537

Ale aby se mohlo sdílet někdo musí vlastnit - ten posun je jen v tom, že někdo chce pouze používat věci na které vydělal někdo jiný aby on nemusel utratit za vlastnictví, ale jen za příležitostné použití.

To bych bral u jednotlivců, ale třeba sdílení aut, tak, jak je praktikováno i v Praze kdy nějaká firma nakoupí flotilu aut, patřičně je vybaví a vlastně je půjčuje. Rozdíl proti klasické autopůjčovně je v tom, že auta stojí po městě a ne v půjčovně, takže blíž zákazníkům a ještě ve způsobu placení. Takže posun v myšlení je jen ten, že zákazník nevlastní a majitel vlastní leč nepoužívá. Proč to tedy nazývat sdílením když to majiteli přináší "pouze" zisk a ne sdílení ve smyslu teď já majitel, zítra ty zákazník, potom další zákazník abych potom třeba několik dní jezdil zase já - majitel. Prostě z myšlenky takového sousedského půjčování jako mnohde funguje už od nepaměti se stalo podnikání a hodně lidí tomu tleská jak je to současné a cool. Nemám nic proti podnikání a proto si myslím, že by se takové "sdílení" jako jsem popsal s auty nemělo nazývat sdílení ale půjčování.

0/0
19.10.2018 18:05
Foto

A63l29o56i46s 57S19e83č15k82á46r 4492100560778

Termín "sdílená ekonomika" jsem úmyslně nepoužil, protože to pak odvádí diskusi úplně někam jinam (zda Uber či AirBNB jsou nebo nejsou "sdílené"). Ale podle mého o to zas až tolik nejde - i kdyby to totiž byla "pouhá" firma zaměřená na zisky, tak pořád bude platit argument, že vymysleli nový způsob, jak nabízet služby, který je mnohem lepší než zavedené způsoby, které tu byly dřív. Takže se má řešit, jak jim to umožnit (když s tím zastaralá legislativa nepočítá) a nikoliv jak je omezit.

0/0
19.10.2018 20:23
Foto

I79v89a31n 63V46e53s69e98l43ý 4826808264637

V tom co se má řešit máte pravdu, má to několik svých ale:

1)když chci začít podnikat v jakémkoliv oboru musím začínat podle stávajících pravidel a ne začít a potom chtít jejich změnu

2) aby ta změna mohla mít svůj smysl musí být ta činnost pojmenovaná a definovaná (sdílení - půjčování - dopravní služba - ubytování - atd.) a potom je jedno jak je služba nabízená

Proto ten můj první příspěvek jako otázka na to, jaký je vlastně rozdíl mezi sdílenou ekonomikou a komerční činností. Já ten rozdíl, krom názvu, vidím jen ve způsobu nabídky a platby u "sdílených služeb" oproti zavedeným způsobům.

Co vlastně brání současným taxikářům splňujícím všechny požadavky pro jejich podnikání jezdit pro Uber? Snad jen povinnost účtování dle taxametru a ne dle aplikace.

+1/0
20.10.2018 9:44

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz